Stressbehandling

Op til halvdelen af din stress kan forsvinde ved bare at behandle de fysiske symptomer. Du bør tage den langsigtede beslutning at lade et stressreducerende program være en del af den overordnede plan: stress og spændinger er vedvarende, og derfor må man vedvarende gøre noget for at formindske sin stress.

Træk dybe, afmålte vejrtrækninger, og lad udåndingen være helt fri. Lig ned, hvis du har mulighed for det. Tegn på en god frigørelse er, at du gaber, sukker, græder lidt, hoster, nyser og bliver søvnig. Stressreducerende kropsbehandling er en effektiv løsning, det samme gælder yoga øvelser. Andre metoder til fysisk frigørelse er: latter, skrig, råb, en spadseretur, svømning, et langvarigt bad, sang, dans og aerobic. Det hjælper faktisk at ryste spændingerne ud af kroppen, i hvert fald for en tid.  At slå hjernen fra og lade kroppen frigøre sine overskydende energier er et værdifuldt skridt fremad.

Professionel stressreducerende kropsbehandling

Behandlinger varer halvanden time og starter med diagnosticering: hvor præcist stress symptomer ophober sig i din krop. Afhængigt af resultaten, forskellige teknikker bruges for afstressning: fx visceral terapi på maven, kranial terapi på hovedet samt kraniosakral på rygmarven, forskellige terapeutiske massageteknikker på spændinger i kroppen, samt refleks terapi (zoneterapi) på ører, fødder, hænder, hovedet og ansigtet. Der skal understreges at det ikke er en afslappende velvære massage (som du kan få af dine nære som har flair for berøring, prøv det også da det også hjælpe på sin måde) – det drejer sig om behandlingen af netop dine stress symptomer med en række præcise teknikker. Det sidste kvartere af behandlingen bruger vi på at måle din stress med muskel-test og afsløre indre tilstande som er kilder til din stress. Du bliver bevidst om disse tilstande, og du kan bruger forskellige værktøjer for at skabe positiv forandring.

Emotional Stress Release

Du kan være bevidst, delvis bevidst eller ubevidst om dine indre tilstande, som er med at skabe din stress reaktion. Kinesiologi er en manuel teknik for emotionel stress relief (bevidsgørelse og afbalancering af indre tilstande). Du lærer hvordan din krop tydeligt fortælle dig om hvad der sker inde i psyken. Denne holistiske teknik omfatter alle menneskelige aspekter: kroppen, sindet, følelser, og sjælen. Gennem følelsesmæssig kinesiologi kan man hurtigt og nemt se kilder til adfærdsmæssige og følelsesmæssige blokeringer, minder, frygt, begrænsninger, begrænsende overbevisninger samt muligheder for forandring netop for dig. Teknikken bruges primært som stress relief teknik for at løse følelsesmæssige blokeringer og mønstre, der er til skade for os når vi gentager samme adfærd. Med denne teknik skaber vi også nye neurologiske forbindelser og det vil hjælpe med at lære at løse konflikter og undgå følelsesmæssig stress. Emotionel kinesiologi bruges ikke kun til at arbejde med vores nuværende følelser, det gælder også for at arbejde med tidligere følelsesmæssige traumer og fremtidige situationer, som vi ved kan være kilder til stress.